Nasıl SEO Danışmanı Oldum?

Enes Çelik
2 min readDec 1, 2020

--

Dijital pazarlama mesleğinin vazgeçilmezi olan SEO; arama motorlarının (Google,Yahoo, Bing, )web sitelerini tarayarak ilgili anahtar kelimelerde siteleri belli kriterlere göre indexler. SEO danışmanı bu web sitelerini optimize ederek bu sıralamalar girmesini sağlamaktadır.

SEO danışmanı olmak için temel düzeyde eğitimler aldım. Bu eğitimleri aldıktan sonra kendi web sitemde SEO çalışmaları yapmak için içerikler girdim. SEO kitaplarından özel stratejileri sitemde uyguladım ve istediğim anahtar kelimelerde yükselişe geçtim. Bu hikayenin benzerini sizler de yaşayabilirsiniz. Çok çalışmak, bilgiye doymamak en büyük isteğiniz olsun. Kendi alanınızda en iyisi olmak için çalışmaya devam edin.

Deneme-yanılma yolu ile çeşitli tecrübeler edindim. Bu meslekte her yiğidin farklı yoğurt yiyişi vardır. Ben farlı bir SEO çalışması ile sıralamaya girerken başka SEO danışmanı farklı stratejiyle sıralamaya girer. Ama Google yönergelerine aykırı bir davranış söz konusu olmaz.

SEO Eğlenceli ve Sabır Gerektirir

Dijital pazarlamada genellikle arkadaşlarımın reklamcılık tarafına eğilim gösterdiklerini farkettim. SEO uzun vadede sonuç getirdiği için sabır gerektiren bir çalışmadır.

Ben zor ve sabır gerektirmesinden dolayı bu alana yöneldim. Mesleğimi seviyorum. Yönettiğim projelerde de bu durumu müşterilerime açıklamaktayım.

Sadece SEO çalışması yaparak da sonuç alınmayabiliyor. Rakiplerin bizim ne yapacağım konusunda hamleleri belirleyici olmaktadır. Rakip Google’da reklam veriyorsa bizde vermeliyiz. Sosyal medya da reklam veriyorsa bizde o platformda olmalıyız.

Bizim SEO da genel amacımız marka olmak. Marka konumlandırmasını iyi yaparsak SEO da sonuç almak daha kolay olacaktır. Sizlere tavsiyem, markanıza yatırım yapın :)

SEO Olmazsa İnternetten Kendimi Gösteremezmiyim?

Gösterebilirsiniz. Her gün Google’a para harcayarak da gösterebilirsiniz. Bunu yapacak kadar çok paranız varsa SEO yaptırmayın da demek istemem :)

SEO, sizin Google tarafından güven duyulacak bir web sitesi haline getirilmenizi sağlar. Siz Google’ın ne kadar kriterine uyarsanız o kadar ayrıcalık tanınır. Markanıza güven oyu verir. SEO çalışması yaptırmanızı tavsiye ediyorum. enesmedya.com/seo-danismani/ linkinden bana ulaşabilir bilgi alabilirsiniz.

--

--